středa 8. května 2019

Knihy o "opravdovém" Feng-šuej

Uvozovky u nadpisu mám trochu ironicky. Feng-šuej, jak ho chápu - jako učení o vlivu prostředí na náš život - je totiž tak široký pojem, že se do něj vejde skoro všechno. 
A někteří autoři na to hřeší a přidávají do svých knih příliš mnoho osobních názorů a příkladů, které nemusí v jiné situaci fungovat.
Je proto dobré se vždycky trochu vrátit k základům, k základním vlivům jako proudění energie čchi, tvary krajiny, světové strany. A k jejich staletími/tisíciletími ověřeným vlivům na lidský život. 

V posledních letech vyšly knihy 
Joey Yap: Feng-šuej pro dům, exteriér a interiér.
Můj dojem byl nejprve opravdu rozpačitý. Autor je odborník a tady vytvořil knihu - ve dvou dílech - pro laiky. Knihy nejsou plné tabulek a návodů, zato jsou plné obrázků. A obrázkových tabulek :-)


A tady je to co mne tak drásalo: Text je dobrý, ale obrázky děsné. (zvlášť v Interiéru) Samozřejmě, jsem architektka, takže mám jiný vkus co se týče domů. Není mi už dvacet, tak mám jiný názor na počítačové obrázky. Jsem (středo)evropanka, tak mám jiný vkus zřejmě daný kulturní odlišností...

Ale pořád si myslím že obrázky jsou použité odfláknutě, nejen ošklivé, ale i se spoustou chyb z hlediska Feng-šuej. Možná kdyby obrázky nezabíraly 80% každé stránky, tak by mne to tak nedráždilo :-) Takže text dobrý, na obrázky (z estetických důvodů) nekoukat. 

V zásadě jsou to knihy, které mohu doporučit, protože takto pojatých knih u nás moc nevyšlo












Já se ale vždycky raději vrátím k malé knížce od Kwan Lau: Feng Shui - Umění bydlet, kde jsou vlastně stejné informace na necelých stech stranách. Tahle knížka vyšla u nás v roce 1996, a jediné co se jí dá vytknout je, že je tak suše napsaná (a bez barevných obrázků), že vám bude trvat pár měsíců než to prostudujete a strávíte.  

Žádné komentáře:

Okomentovat